engelsktime nye venner fra rejsen

Engelsktime i Guatemala

10 MÅNEDERS REJSEJUBILÆUM

Noget af det vi elsker mest ved at rejse, er alle de folk vi møder. Vi har delt eventyr med folk fra bl.a. Argentina, USA, Australien, England og lille Danmark.

Ikke alene havde vi det super hyggeligt mens vi var sammen, men vi har også fået en personlig guide og en sofa at sove på i fx Rio, Buenos Aires, Sydney, Paris og London.

Denne liste kunne nemt gøres dobbelt så lang, så vi har kortet den ned til 10. Forhåbentlig kan dette også give nye backpackere en idé om hvordan det at møde nye mennesker på rejsen kan foregå.

alex nye venner fra rejsen

Alex, England

Vi mødte Alex på Boracay i Filippinerne. Vi var naboer på et lille privatejet hotel, og det første han sagde da han så os var: Wanna grab a beer later?

Vi brugte alle vores 10 dage på Boracay sammen med Alex, hvilket ofte stod på hygge på hotellet, gåture langs stranden(romantisk, we know!) og et par øl og en sludder om aftenen.

Vi har stadig jævnligt kontakt med ham, og vi planlægger at tage over og bo hos ham i London snart.

Javier

Javier, Argentina

Vi mødte Javier i Hanoi i Vietnam. Han boede på samme hostel som os, hvor vi faldt i snak med ham til Happy Time(aka Happy hour).

Vi fandt ud af at han, lige som os, gerne ville til Sa Pa regionen i Vietnam, så vi kiggede på mulighederne sammen og endte også på samme tur.

Javier og Mads fik også en lidt tvivlsom klipning på gaden i Hanoi sammen.

Det var meningen vi skulle mødes med ham da vi kom til Argentina, men han var desværre i New Zealand på det tidspunkt. Når vi kommer til Buenos Aires igen, er vi dog sikret en personlig rundvisning.

nye venner på rejsen

Johannes, Tyskland(sort t-shirt)

Johannes, Tyskland

Vi mødte Johannes i Bangkok i Thailand. Han boede på samme hostel som os, men vi begyndte først at snakke med ham da vi tilfældigt mødte ham på gaden i Bangkok.

I Thailand havde vi problemer med vores hjemmeside, men som om det var skæbnen var Johannes uddannet hjemmesideudvikler. Han fiksede vores side for et par chang og vi fik en ny ven der kan vise os rundt i München.

Sjov historie: Vi mødte med Alex i Bangkok, hvor Johannes var med, og efter vi rejste videre fra Thailand fortsatte de to med at rejse sammen til Angkor Wat i Cambodia.

lytton nye venner på rejsen

Vi havde desværre ikke billeder af Lytton…

Lytton, Australien

Vi mødte Lytton i Valladolid i Mexico. Han ventede på samme bus til Chichén Itza som os.

Vi endte med at bruge hele dagen sammen ved pyramiden, og vi sluttede aftenen af med at spise på en af Valladolids fineste restauranter, hvor han insisterede på at betale det hele fordi han skulle hjem dagen efter.

Et godt motto vi lærte fra Lytton var: Keep smiling backpacker!

Og når vi en dag mødes med ham i Sydney er det det første vi siger til ham.

Mexicansk familie

Vores Nye Mexicanske Familie, Mexico

Vores Nye Familie, Mexico

Vi mødte vores nye familie i Los Mochis i Mexico. Familien består af mor Marielos, sønnerne Salvador og Fernando, onkel Carlos og bedstefar Ramon.

Vi mødte Marielos og Salvador i lufthavnen da vi ankom fra Mexico City. Vi spurgte dem om vi måtte køre med ind til byen, og inden vi vidste af det skulle vi sove hjemme ved dem et par dage.

Et par dage blev hurtigt til en uge, der blev til tre uger. Vi nåede bl.a. at fejre Salvadors 18 års og være med i bedstefar Ramons hårde kræftkamp.

Vi har stadig kontakt med familien og planlægger at besøge dem når vi kommer tilbage til vores favorit land.

Alonso nye venner på rejsen

Alonso, Colorado

Vi mødte Alonso i Palín i Guatemala. Han couchsurfede sammen med os hos Raul og tog med videre til Antigua bagefter.

Vi hikede op ad den aktive vulkan Pacaya sammen og vi brugte dagene i Antigua på at gå rundt og snakke sammen.

Han er ung og fyldt med rejsedrømme lige som os og så har vi en aftale om at tage til Oregon og Utah sammen en dag.

jonas og sofie nye venner på rejsen

Jonas & Sofie, Danmark

Vi mødte Jonas & Sofie i Flores i Guatemala. De skulle, lige som os, med bussen hele vejen til El Salvador, hvilket betød at vi havde 12 timer til at snakke sammen.

Inden vi vidste af det rejste vi gennem Nicaragua og Costa Rica sammen. Vi var bl.a. på scootereventyr med dem på Ometepe og vi lejede en bil sammen i Costa Rica i en uge.

Desuden lærte vi hvordan de taler deråårp i Jylland, og de lærte hvordan man taler herne’ på Fyn.

Vi snakker stadig meget med dem i dag og vi ved at kaffen altid er klar til os i Aarhus.

Arian

Arian, Californien

Vi mødte Arian i Ushuaia i Argentina. Vi boede på samme hostel og efter en kort snak fandt vi ud af at vores ruter var nøjagtig de samme op til Santiago i Chile.

Arian var meget ligefrem og sagde med det samme: Yay we’re going the same way. We’re gonna have so much fun the next month together!

Vi var ikke helt så optimiske fra starten, men det endte med hun fik ret. Undervejs nåede vi at vandre rundt ved Torres del Paine i 6 dage, se Mount Fitz Roy og tomle rundt midt i ingenting i Patagonien om vinteren.

Vi har delt utroligt mange eventyr med Arian i løbet af vores måned sammen, og vi har også en sofa at sove på i Californien når vi kommer.

cecilia nye venner på rejsen

Cecilia, Frankrig(blåt halstørklæde)

Cecilia, Frankrig

Vi mødte Cecilia i Valparaiso i Chile. Vi boede på samme hostel og snakkede sammen mens vi var der.

Imens vi var i Valparaiso fortalte vi at vi skulle til Påskeøen. Hun ville også gerne dertil og efter et par dage havde hun købt billetterne også.

På Påskeøen endte vi endda med at couchsurfe hos den samme i 4 dage sammen. Hver aften mødtes vi hjemme ved vores vært Kako, for at lave mad sammen med en colombiansk familie der også boede der.

Næste gang vi skal til Paris behøver vi ikke betale overpris for et sted at sove – plus Cecilia laver de bedste franske crepes!

sofia nye venner på rejsen

Sofia, Colombia(ved siden af Camilla)

Sofia, Colombia

Vi mødte Sofia i Hanga Roa på Påskeøen. Hun couchsurfede med hendes forældre hos Kako.

Vi brugte alle aftenerne på at snakke sammen, spise og se serien Vikings. Vi snakkede om Antanas Mockus og colombiansk politik med hende, og hun fortalte om dengang hun var på Interrail i Europa og hvor skuffet hun var da hun så den lille havfrue i København.

Når vi en dag rejser til Colombia har vi en ven der er klar til at vise os rundt og fortælle med stor passion om sit hjemland.

Venner På Rejsen

Det at møde nye venner fra rejsen sker ofte totalt tilfældigt og kan ske midt i ingenting såvel som på hostels.

Det her var kun 10 af vores nye venner fra vores første 10 måneders rejse, men der er mange flere og der kommer hele tiden nye til.

Noget af det bedste ved dette er at vi lærer noget nyt fra alle dem vi møder og fra deres kultur. Desværre skal vi også sige farvel til dem allesammen igen, men vi ved at enden på det ene venskab, er begyndelsen på det næste.

Har du været ude på en længerevarende rejse før? Har du mødt nogle nye venner efter en rejse/ferie? Del gerne med os i kommentarfeltet!

2 Comments

• Kære Mads og Camilla

Vi har ligesom jer mange venner over hele verden. Vi er medlem af hospitalityclub (lige som couchsurfing) og har haft mange boende i DK og har også boet hos nye venner mange steder i Østeuropa og i Filippinerne. Og så har vi lige som jer “familie” i Mexico. Det er så skønt og noget, vi virkelig sætter stor pris på. Det er en helt anden oplevelse at bo privat i forhold til at bo på hotel/hostel. Vi kan faktisk aller bedst lide en kombination af at bo privat hos folk og betale for at bo når vi er ude og rejse. Så får vi noget fra begge verdner.

Fortsat god rejse
    Rasmus og Anne Marie
    Facebook: Two Danes On Tour
    Instagram: @twodanesontour

• Lyder spændende med hospitality club. Det er helt klart fedest med en kombination af begge. At bo privat er rigtig fedt, men mest for en kortere periode. Det er også sjovt hvor meget det føles som om man har noget til fælles med andre rejsende. Vi har lige pludselig meget til fælles med alle europæere her i Sydamerika, hvor vi havde meget til fælles med både nord- og sydamerikanere og europæere i Asien.