new york rejsebudget

New York rejsebudget

NEW YORK, USA

New York er ikke en backpackervenlig by. Se hvad det kostede os at bo 7 dage i Williamsburg i Brooklyn, og opleve skønne New York på egen hånd.

Vi tilbragte i alt 7 dage i New York. Da priserne ligger i den dyre ende, var vi fast besluttet på at se så mange attraktioner som muligt, på de dage vi havde til rådighed. Og det fik vi udnyttet rigtig godt. Vi har forsøgt at holde vores budget på 1000 kr om dagen – hvilket heldigvis er lykkes os!

New York har rigtig meget at byde på, og der ligger meget historie bag. Til stor fordel er metrosystemet godt kørende, og du kan med fordel købe et 7 dages metrocard til 190 kr.

Læs også vores andre rejsebudgetter her.

new york skyline

Manhattan Skyline

New York Rejsebudget

Man kan undre sig over, hvorfor backpackere rejser til New York, når det ikke ligefrem giver sorte tal på kontoen. Det er dog vigtigt at huske på, at det ikke altid handler om at finde de billigste destinationer – men om at opretholde lysten til at rejse! Dette er vores New York rejsebudget efter 7 dage (Pris er pr. person)

• Mad & Drikke: 666 DKK

Samlet Udgifter = 3156 DKK

Per Dag = 451 DKK

Budget Noter

Vi har ikke levet på en sten, men vi har tænkt meget over hvad vores penge blev brugt på, da vi gerne ville have så meget ud af dem som muligt. Vi gik derfor et par gange ind og fik 2 pizza slices og en dåse sodavand for 2.75$!

Som nævnt tidligere er det 7 dages metrokort til 190 kr. godt betalte penge! Metrosystemet fungerer optimalt, og der er i alle toge et kort over alle metroruter, så du nemt kan få et overblik over hvilke toge der kører i dit område.

Overnatning er generelt dyrt. Vi har dog fundet ud af, at det kan betale sig at kigge efter en lejlighed eller et værelse på Airbnb.dk, da prisen for overnatning kan blive gjort for langt færre penge.

Vores overnatning er svarende til 6 nætter, da vi sov i lufthavnen den sidste nat.

Vi brugte lidt penge på at komme ind og se to basketkampe på Madison Square Garden, hvilket vi ikke fortryder, og samtidig vil anbefale alle at gøre! Derudover betalte vi for adgang til The American Museum Of Natural History, hvilket var lidt pebret med 27$. Det var den eneste dag hvor det regnede, og vi fik meget for vores penge fordi vi brugte en hel dag derinde.

central park efterår

Vinterfarver i Central Park

Højdepunkter

• Metrosystemet
  • Rimelige gåafstande på Manhattan og Brooklyn
  • 2 pizza slices og 1 dåse sodavand til 2.75$!
  • Frihedsgudinden og Manhattan skyline fra Staten Island færgen, som er gratis.
  • Alle attraktioner: Central Park, Rockefeller juletræ, Empire State Building, 9/11 memorial, stedet hvor John Lennon døde, Brooklyn Bridge, American Museum Of Natural History, det jødiske kvarter, basketkampe, Chinatown, Little Italy, Yankee Stadium.

Lavpunkter

• Det er dyrt at overnatte – man får meget lidt kvalitet for pengene på hostels
  • Attraktioner som Rockefeller, Empire State Building og museum er forholdsvis dyre

Der er ikke noget vi er utilfredse med, udover at vi godt kunne tænke os det var billigere at leve der, så vi kunne nyde New York noget længere uden at bruge alle vores penge.

grand central station new york

Central Station

Vigtig Viden

• Når du rejser til USA skal du registrere dig i ESTA senest 72 timer før afrejse. Det koster 14$ og udløber efter 2 år, medmindre dit pas udløber inden for de 2 år. Du kan registrere dig i ESTA HER
  • Du skal have en adresse på hvor du skal bo i USA, når du rejser ind i landet.
  • Du skal som udgangspunkt have en billet ud af landet. Vi blev dog bare spurgt om hvor længe vi skulle være i landet, og hvad formålet var. Vi viste altså ikke en billet ud af landet.
  • Der bliver lagt tax på 25% oven i hotel/hostel prisen når du ankommer og skal betale.

Overraskelser

Vi bliver som sædvanlig altid overrasket over transportsystemet i en storby. Det er dejlig nemt og desuden også billigt med et 7 dages metrokort.

Selvom vi vidste det på forhånd, blev vi alligevel overrasket over hvor dyrt det er at leve i New York. Vi havde selvfølgelig håbet på at kunne gøre det billigere – vi gjorde vores bedste! Men selv om det ikke blev helt så billigt som mange af vores andre rejser, er vores New York rejsebudget alligevel ikke helt skidt – det er jo trods alt New York! 🙂

Har du nogle tips til at spare penge i New York? Del dem gerne med os i kommentarfeltet.

5 Comments

• Hej synes det er fedt i har lavet det her ! Fordi mig og min kæreste snakker om og rejse der over til marts.. men vi er i tvivl om hvor mange penge vi skal tage med. Vi skal være der i 7 dage. Fly frem og tilbage er betalt og overnatning er betalt. Har brugt den hjemmeside i har angivet i linket 🙂

Vi har snakket om og tage 10.000 Kr med til os begge 2. Som kun lommepenge altså til mad og drikke og se ting og sager og prøve alt muligt forskelligt. Er det nok eller synes i vi skal spare mere op? 🙂

Tak på forhånd !

• Hej Jonas. Når I har betalt for fly og overnatning burde det bestemt være nok, medmindre i skal spise på dyre restauranter hver dag. Vi lavede mad selv nogle gange og spiste kun ude på billige restauranter 🙂

• Okay Super tusind tak! 🙂 Nej vi skal ikke spise på dyre restauranter, bare de små hyggelige steder og det er ikke fordi vi skal shoppe tøj det gider jeg ikke, og hvis kæresten vil mp hun selv spare mere op hehe :p

Men vi lejer et værelse via den hjemmeside i har lagt op. Ved ikke hvad de siger til hvis man laver morgenmad osv 🙁 men der er flere der siger 10.000 burde være nok, men mange siger også det er for lidt. Men har lavet en Lise med hvad vi gerne vil se og det render op i 283 dollar. Så er der jo resten til mad og diverse men jeg tror også det er nok, men ellers må vi bruge kortet lidt hvis det ikke er helt nok så jeg tror vi tager chancen med de 10.000 🙂

Men tusind tak for svar! 🙂

• Syntes altid det er fedt med jeres budget opgørelser. Personligt holder jeg slet ikke øje med hvad jeg bruger af penge, forstået på den måde at jeg spare ved alt hvad jeg kan. Det kunne måske være jeg skulle prøve at lave et budget for en måned,

Jeg kan andbefale jer at kigge på craigslist når i er i USA, der er mange ting til at finde og jeg ved det også er muligt at finde kørsel over længere distancer, det kunne også være et sted at overnatte en eller gratis/sjove ting.

God rejse videre! 🙂

• Dejligt at høre du kan lide vores rejsebudgetter!

Det er rigtig fedt med et rejsebudget fordi vi på den måde kan se, hvad vi bruger flest penge på, og hvor vi skal arbejde på at spare.

Tusind tak for tippet! Vi kender ikke selv craigslist, så det vil vi klart kigge på, når vi skal tilbage til USA en dag. Det bliver nok i den nærmeste fremtid 🙂